De basis van het repertoire van Voce Feminae is de Anglicaanse of Engelse koortraditie. Dit komt tot uiting in de inrichting van het koor zoals dat ook in Engeland gebruikelijk is, namelijk in een dubbelkorige opstelling. Aan de noordkant in het Quire van een kathedraal zitten de Decani en aan de zuidkant de Cantores. Beide groepen bestaan uit alle vier de zangstemmen (SATB). In de meeste Anglicaanse koormuziek wordt dit ook duidelijk in de werken aangegeven.
Naast het Engelse repertoire zingt Voce Anglica een breed scala aan muziek uit verschillende klassieke muziekstijlen, variërend vanaf ongeveer 1500 tot heden. Iedere periode biedt nieuwe uitdagingen voor zowel de dirigent als het koor. We streven ernaar iedere stijl zo te laten uitkomen, dat recht wordt gedaan aan het muziekstuk.
Wie onze concerten regelmatig bezoekt, zal gemerkt hebben dat we vertrouwd zijn met de composities van vele componisten.
Kamerkoor Voce Anglica studeert afwisselend grote en kleine werken. De volgende grotere werken heeft het Kamerkoor op het repertoire staan:
- Bethlehem – J.H. Maunder
- Olivet to Calvary – J.H. Maunder
- The Crucifixion – J. Stainer
- Ascribe unto the Lord – S.S. Wesley
- The wilderness – S.S. Wesely
- Gloria – A. Vivaldi
- Magnificat – A. Vivaldi
- Motet: Jesu meine Freude – J.S. Bach
- Cantate BWV 140 – J.S. Bach
- Cantate BWV 180 – J.S. Bach
- Cantate BWV 99 – J.S. Bach